משכנתא לבנייה קלה

דבר ראשון וחשוב ביותר,

בישראל אין בניה קלה, לא הייתה ולא תהיה. מדובר במילה שהיא שם קוד לכל סוג של בנייה שאיננה נעשית על ידי יציקת בטון אחת רגילה. כל מרפסת שנעשית היא בנייה קלה, בתי עץ מוגדרים כבניה קלה, בתים עם קורות פלדה (גם גורדי שחקים שבנויים על בסיס פלדה ולא בטון) מוגדרים כבנייה קלה וכד'… לכן כאשר אתם ניגשים לפקיד בנק הוא איננו יודעה את כל זה, מה שהוא כן יודעה שזו בעיה (למרות שזו לא) ולכן אין לו כוח להתעסק בזה. על כן הפתרון הפשוט ביותר הוא לא לציין כי מדובר בבנייה קלה, אלא לציין את סוג הבנייה, נגיד בניית פלדה, או בניית עץ.

לגבי שמאים, התוכניות לבניית בתים הינן אחידות לכל סוג בניה, אותם יסודות והכל אותו דבר. כאשר מדובר בבנייה קלה תמיד מדובר בבנייה עצמית ולכן השמאי מעריך על בסיס התוכניות. אין הורדת ערך על סוג בנייה מסוים הוא פשוט נרשם בתוך הערכת השמאי. עלויות הבנייה של רוב סוגי הבנייה הקלה דומות לבניה רגילה קלאסית, אלא אם כן מבוצעת בנייה אלטרנטיבית שמתייחסת בעיקר למבני בוץ (בהתאם לתקן) ולמבנים העשויים מקונטיינרים. במקרים אלו באמת לא ניתן יהיה לקבל משכנתא. ביתר המקרים אין בעיה ממשית. לצורך השוואת מחירים עלויות בנייה של בית 250 מטר (5 קונטיינרים) כולל כיסוי פנימי, חיצוני, רכישה, הובלה וכד' מגיעים סה"כ ל 600 אלף ₪. בית בוץ בגודל של 4 חדרים 100 מ"ר וכולל ממד קובייה עולה 300-350 אלף. לכן מדובר בעלויות צנועות ביותר, יחסית לעלויות של בתים רגילים וקונבנציונליים.

מתי יש בעיה לקבל משכנתא ומתי אין?

כאשר יש תשתית רגילה לבניין שהיא יצוקה וכן כוללת ממד בהתאם לדרישות ביטחון, אין שום בעיה. כאשר אחד מהשניים לא מתקיים, קשה מאוד לקבל משכנתא. לדוגמה לבניית יורט קשה לקבל משכנתא, אך למבנה יביל שבנוי מבטון אין בעיה מעשית לקבל אותה, כך גם לא לבנייה מעץ או לבניית פלדה.

עליכם לבדוק באיזו שיטה מדובר, מה התוכניות האדריכליות ובאיזה שלב נמצאת הבנייה בטרם לקיחת תיק משכנתא לבנייה אלטרנטיבית, ורק לאחר שווידיתם כי שתי דרישות הסף קיימות תרגישו חופשי לקחת תיק זה. יש לזכור כי בבנייה עצמית (קלה או רגילה) שיעור המימון עומד על 60%, הדבר נעשה על מנת שבמקרה של חריגת הוצאות (שתמיד מתרחשת בבנייה עצמית), הבנק יוכל להגדיל את המשכנתא במהלך תהליך הבנייה. כך הוא מאפשר לעצמו מרווח תמרון במשך כל חיי הבנייה וכתוצאה מכך גם מאפשר ללקוח לקבל הגדלת מימון במידת הצורך. במידה והמשכנתא הייתה מקסימאלית מראש, הבנק לא היה יכול להגדיל עוד את האשראי והיה נתקע עם שלד בנייה לא גמור ולקוח הפושט רגל.

שתף:

מאמרים נוספים:

dollars, currency, money

איתור כספים אבודים

מיליארדי שקלים 'מנותקי קשר' שוכבים בבנקים ובחברות הביטוח ללא ידיעת בעליהם, ודמי הניהול מכלים אותם. אין סיבה שזה יימשך כך. קרוב ל־30 מיליארד שקל שוכבים

אנחנו ממש כאן !

מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם !

דילוג לתוכן